Menštruačné nohavičky až -32 %
Menštruačné nohavičky až -32 %

Filtrovanie podľa kategórie

Veľkosť
Viac... Menej
Značka
Viac... Menej
Multipack
Viac... Menej
Barva
Viac... Menej
Česká značka
Viac... Menej
Materiál
Viac... Menej
Typ
Viac... Menej
Druh gumy
Viac... Menej
Iné
Viac... Menej
Dĺžka nohavičiek
Viac... Menej
Filtr

Čo sa vám vybaví, keď sa povie panvové dno? Vnímate ho? Staráte sa oň aktívne? Alebo ste si jeho existenciu uvedomili až počas tehotenstva, prípravy na pôrod a šestonedelia? Panvové dno je nielen dôležitou oporou pre orgány v našom tele a jeho úlohou nie sú len "materské povinnosti", ale môže byť aj tajnou komorou, kde sa hromadia nevyriešené em...

Čo sa vám vybaví, keď sa povie panvové dno? Vnímate ho? Staráte sa oň aktívne? Alebo ste si jeho existenciu uvedomili až počas tehotenstva, prípravy na pôrod a šestonedelia? Panvové dno je nielen dôležitou oporou pre orgány v našom tele a jeho úlohou nie sú len "materské povinnosti", ale môže byť aj tajnou komorou, kde sa hromadia nevyriešené emócie.

Ako sa starať o panvové dno

"Stav nášho panvového dna súvisí s tým, ako počas dňa používame svoje telo pri každodenných činnostiach, ako sa do neho zapísali životné udalosti a ako sa oň vieme starať. Ak máme náročné dni, celé naše telo vrátane tváre je v kontrakcii a všetko sa odráža v panvovom dne," hovorí Veronika Johánková, lektorka tehotenskej a popôrodnej jogy.

Tehotenstvo a pôrod sú záťažovým testom pre panvové dno. Preto je vhodné pracovať na flexibilite panvového dna počas tehotenstva a na uvoľnení panvového dna na jeho konci. Panvové dno však zohráva dôležitú úlohu nielen z fyzického hľadiska v materstve, ale aj v našom intímnom živote. Pánevné dno sa môže prejaviť aj vekom a zdravotnými problémami, napríklad inkontinenciou počas menopauzy.

Panvové dno a tehotenstvo

"Je veľmi dôležité cítiť panvové dno pred tehotenstvom. Ak sa žena venuje pravidelnému cvičeniu, podporí panvové dno počas tehotenstva, počas pôrodu aj po pôrode," opisuje inštruktorka tehotenskej jogy Veronika Johánková. "Panvové dno sa regeneruje podľa stavu, v akom bolo pred tehotenstvom. Ak žena cvičila pred tehotenstvom a počas neho, je veľká pravdepodobnosť, že sa jej panvové dno zotaví veľmi rýchlo a bez systematického cvičenia. Telo si veľmi dobre pamätá, ako sa s ním zaobchádzalo pred a počas tehotenstva."

Posilňovanie panvového dna

Cvičenia na panvové dno sú zamerané na zlepšenie flexibility panvového dna a vždy je dobré pracovať s panvovým dnom oboma spôsobmi, t. j. aktivovať ho a uvoľňovať. Existuje mnoho cvičebných metód, jednou z nich sú Kegelove cviky. Na správne vykonávanie Kegelových cvikov môžete používať inteligentný prístroj na cvičenie panvového dna, ktorý monitoruje stav vášho panvového dna a prispôsobuje plán cvičenia vašim individuálnym potrebám. Okrem toho môžete zlepšiť stav panvového dna pomocou Venušiných loptičiek. Je však dôležité, aby ste tréning s loptičkami vykonávali postupne, aby ste sa vyhli nadmernému zaťaženiu.

Cvičenia panvového dna počas tehotenstva alebo po pôrode by sa mali vykonávať pod dohľadom odborníka - fyzioterapeuta so špecializáciou na gynekológiu a pôrodníctvo.

Zobraziť viac

Top

Najpredávanejšie produkty

Najlepšie hodnotené

Najnovšie

Najlacnejšie

Najdrahšie

1-6 z 6 položiek
1-6 z 6 položiek